Programmabegroting 2022 en meerjarenraming 2023-2025
|
Blz. 1
|
Programma’s
|
Blz. 2
|
Leeswijzer
|
Blz. 3
|
Leeswijzer
|
Blz. 4
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 5
|
Beleid
|
Blz. 6
|
Financiën
|
Blz. 7
|
Ontwikkelingen en ambities
|
Blz. 8
|
Inleiding
|
Blz. 9
|
Inleiding
|
Blz. 10
|
Ontwikkelingen en ambities
|
Blz. 11
|
Ambities
|
Blz. 12
|
Dekking
|
Blz. 13
|
Dekking
|
Blz. 14
|
Stelpost vrije begrotingsruimte na ambities
|
Blz. 15
|
Overige ontwikkelingen
|
Blz. 16
|
Overige ontwikkelingen
|
Blz. 17
|
Programma 1 | Economie, onderwijs en cultuur
|
Blz. 18
|
Bestuurlijke hoofdlijnen
|
Blz. 19
|
Beleidskaders
|
Blz. 20
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 21
|
Goed onderwijs
|
Blz. 22
|
Inhoudelijke kwaliteitsslag VVE
|
Blz. 23
|
Uitvoering Nationaal Programma Onderwijs
|
Blz. 24
|
Toegankelijk en bereikbaar onderwijs
|
Blz. 25
|
Integraal Huisvestingsplan (IHP)
|
Blz. 26
|
Dutch TechZone: de industriële hotspot van Nederland
|
Blz. 27
|
Clustervorming en ondernemerschap
|
Blz. 28
|
Naamsbekendheid en Regiobranding
|
Blz. 29
|
Onderwijs en arbeidsmarkt
|
Blz. 30
|
Versterken economische structuur
|
Blz. 31
|
Ondernemersdienstverlening
|
Blz. 32
|
Toekomst bedrijventerreinen
|
Blz. 33
|
Verbinding arbeidsmarkt-onderwijs
|
Blz. 34
|
Versterken ondernemersklimaat
|
Blz. 35
|
Het natuurschoon en de cultuurhistorische waarden benutten voor de recreatieve en toeristische sector
|
Blz. 36
|
Verbeteren toeristische fiets- en wandelinfrastructuur (beleving en voorzieningen)
|
Blz. 37
|
Vitaliseren vakantieparken
|
Blz. 38
|
Vrijetijdsnota 2022-2026
|
Blz. 39
|
Een bloeiend cultureel leven
|
Blz. 40
|
Culturele gemeente 2021-2022
|
Blz. 41
|
Nieuwe kaders kunst en cultuur
|
Blz. 42
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 43
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 44
|
Programma 2 | Werk, jeugd en zorg
|
Blz. 45
|
Bestuurlijke hoofdlijnen
|
Blz. 46
|
Beleidskaders
|
Blz. 47
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 48
|
Inwoners ervaren de dienstverlening als meer integraal en toegankelijk
|
Blz. 49
|
Integrale ondersteuning Sociaal domein
|
Blz. 50
|
Waarborgfonds- Saneringskredieten
|
Blz. 51
|
Inwoners nemen meer zelfstandig en actief deel aan de samenleving
|
Blz. 52
|
Kansrijke start/ goede start
|
Blz. 53
|
Nieuwe wet inburgering
|
Blz. 54
|
Voorveld jeugd
|
Blz. 55
|
Kansen 4 kinderen
|
Blz. 56
|
Breed offensief
|
Blz. 57
|
Sport- en preventieakkoord Gezond Coevorden
|
Blz. 58
|
Accommodatiebeleid
|
Blz. 59
|
Kwaliteitsimpuls Sport
|
Blz. 60
|
We werken opgavegericht, financieel bewust en stimuleren innovatie, ook bij onze samenwerkingspartners
|
Blz. 61
|
Terugdringen tekorten bij jeugd
|
Blz. 62
|
Terugdringen tekorten bij Wmo
|
Blz. 63
|
We zetten in op het eerder signaleren en het voorkomen van problemen
|
Blz. 64
|
Programma Kansrijk opgroeien
|
Blz. 65
|
Pilot begeleiding gezinnen
|
Blz. 66
|
Pilot vroegsignalering problematische schulden
|
Blz. 67
|
Verbetering ketensamenwerking en toegang tot jeugdhulp
|
Blz. 68
|
implementatie beschermd wonen
|
Blz. 69
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 70
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 71
|
Programma 3 | Ruimte en leefomgeving
|
Blz. 72
|
Bestuurlijke hoofdlijnen
|
Blz. 73
|
Beleidskaders
|
Blz. 74
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 75
|
Een aantrekkelijke binnenstad
|
Blz. 76
|
Bentheimerpoort
|
Blz. 77
|
Markt, haven, citadelpunt en Weeshuisweide
|
Blz. 78
|
Voormalig Bogas gebied
|
Blz. 79
|
Een goed woon- en leefklimaat in onze gemeente
|
Blz. 80
|
Uitvoering woonvisie
|
Blz. 81
|
Herstructureringsfonds
|
Blz. 82
|
Prestatieafspraken woningcorporaties
|
Blz. 83
|
Regiodeal
|
Blz. 84
|
Goede bereikbaarheid voor leefbaarheid en toerisme
|
Blz. 85
|
Fietsnota
|
Blz. 86
|
Mobiliteitsplan
|
Blz. 87
|
Zuidelijke ontsluitingsweg
|
Blz. 88
|
Zuidelijke rondweg
|
Blz. 89
|
Goede digitale bereikbaarheid
|
Blz. 90
|
Aanleg glasvezelnetwerk
|
Blz. 91
|
Omgevingswet: meer eigen ruimte creëren voor initiatieven en lokaal maatwerk
|
Blz. 92
|
Inrichting werkprocessen vergunningverlening mbv digitaal stelsel omgevingswet
|
Blz. 93
|
Omgevingsvisie
|
Blz. 94
|
Pilot omgevingsplan binnenstad Coevorden
|
Blz. 95
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 96
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 97
|
Programma 4 | Openbare ruimte
|
Blz. 98
|
Bestuurlijke hoofdlijnen
|
Blz. 99
|
Beleidskaders
|
Blz. 100
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 101
|
Duurzaam afvalbeheer
|
Blz. 102
|
Realisatie VANG-doelstellingen
|
Blz. 103
|
Een prettig woonklimaat
|
Blz. 104
|
Begraafplaatsenbeleid
|
Blz. 105
|
Biodiversiteit
|
Blz. 106
|
Klimaatadaptatie
|
Blz. 107
|
Een veilige woonomgeving
|
Blz. 108
|
Aanpak ondermijning
|
Blz. 109
|
Integraal Veiligheidsbeleid
|
Blz. 110
|
VTH
|
Blz. 111
|
Energieneutraal in 2040
|
Blz. 112
|
Duurzaamheidsvisie
|
Blz. 113
|
Pilot energieneutrale wijk/dorp
|
Blz. 114
|
Regionale Energie Strategie
|
Blz. 115
|
Warmtevisie
|
Blz. 116
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 117
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 118
|
Programma 5 | Bestuur en Organisatie
|
Blz. 119
|
Bestuurlijke hoofdlijnen
|
Blz. 120
|
Beleidskaders
|
Blz. 121
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 122
|
Echt goed worden in Verbindend Besturen
|
Blz. 123
|
Coevorden Verbindt: onze Visie
|
Blz. 124
|
Gebiedskompas
|
Blz. 125
|
Samenwerken wijken en dorpen
|
Blz. 126
|
Stimuleringsfonds
|
Blz. 127
|
Inspraak jongeren
|
Blz. 128
|
Betrekken Jongerenraad
|
Blz. 129
|
Passende dienstverlening
|
Blz. 130
|
Implementatie Wet Open Overheid
|
Blz. 131
|
Interne dienstverlening
|
Blz. 132
|
Verbetering online dienstverlening
|
Blz. 133
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 134
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 135
|
Programma 6 | Financiering en dekkingsmiddelen
|
Blz. 136
|
Bestuurlijke hoofdlijnen
|
Blz. 137
|
Beleidskaders
|
Blz. 138
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 139
|
Financieel gezond blijven
|
Blz. 140
|
Monitoring financiële kengetallen
|
Blz. 141
|
Passende tarieven
|
Blz. 142
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 143
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 144
|
Financiële begroting
|
Blz. 145
|
Samenvatting financieel meerjarenperspectief 2022-2025
|
Blz. 146
|
Samenvatting financieel meerjarenperspectief 2021 - 2024
|
Blz. 147
|
Ontwikkeling inkomsten
|
Blz. 148
|
Gemeentefonds, belastingen en leges
|
Blz. 149
|
De septembercirculaire
|
Blz. 150
|
Belastingen en leges
|
Blz. 151
|
Ontwikkeling uitgaven
|
Blz. 152
|
Welke uitgaven lichten we toe?
|
Blz. 153
|
Lonen en prijzen
|
Blz. 154
|
Autonome ontwikkelingen
|
Blz. 155
|
Verbonden partijen
|
Blz. 156
|
Meerjaren Investerings Programma (MIP)
|
Blz. 157
|
Overige ontwikkelingen
|
Blz. 158
|
Structureel evenwicht en vrije begrotingsruimte
|
Blz. 159
|
Vrije begrotingsruimte
|
Blz. 160
|
Structureel en reëel begrotingsevenwicht
|
Blz. 161
|
Uitgangspunten van deze begroting
|
Blz. 162
|
Op welke uitgangspunten hebben wij onze begroting gebaseerd?
|
Blz. 163
|
Ontwikkeling reserves
|
Blz. 164
|
Algemene reserve
|
Blz. 165
|
Incidentele en structurele mutaties in de reserves en voorzieningen
|
Blz. 166
|
Overhead
|
Blz. 167
|
Welke overhead hebben wij begroot?
|
Blz. 168
|
Toelichting incidentele baten en lasten
|
Blz. 169
|
Wij hebben onderstaande incidentele baten en lasten begroot.
|
Blz. 170
|
Recapitulatie van de programma's
|
Blz. 171
|
Samenvatting van al onze inkomsten en uitgaven: de recapitulatie
|
Blz. 172
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 173
|
Verwachting van de meerjarige ontwikkeling van onze balans
|
Blz. 174
|
Paragrafen
|
Blz. 175
|
Inleiding
|
Blz. 176
|
Lokale heffingen
|
Blz. 177
|
Inleiding
|
Blz. 178
|
Beleid
|
Blz. 179
|
Belastingopbrengsten en tarieven
|
Blz. 180
|
Toelichtingen
|
Blz. 181
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 182
|
Beleid
|
Blz. 183
|
Risicoprofiel
|
Blz. 184
|
Incidentele risico's
|
Blz. 185
|
Europark
|
Blz. 186
|
Grondexploitaties
|
Blz. 187
|
Faillissement CQ
|
Blz. 188
|
Tabel incidentele risico's
|
Blz. 189
|
Structurele risico's
|
Blz. 190
|
Sociaal domein
|
Blz. 191
|
EMCO-groep
|
Blz. 192
|
Tabel structurele risico's
|
Blz. 193
|
Overige ontwikkelingen met een mogelijk financieel risico
|
Blz. 194
|
Weerstandscapaciteit
|
Blz. 195
|
Ratio weerstandsvermogen
|
Blz. 196
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 197
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 198
|
Inleiding
|
Blz. 199
|
Gebouwen
|
Blz. 200
|
Groen
|
Blz. 201
|
Openbare verlichting
|
Blz. 202
|
Oeververbindingen
|
Blz. 203
|
Riolering
|
Blz. 204
|
Wegen
|
Blz. 205
|
Financiering
|
Blz. 206
|
Inleiding
|
Blz. 207
|
Saldobeheer en intern liquiditeitsbeheer
|
Blz. 208
|
Financieringsrisico's en rentebeheer
|
Blz. 209
|
Verwachte ontwikkelingen
|
Blz. 210
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 211
|
EMU-saldo
|
Blz. 212
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 213
|
Inleiding
|
Blz. 214
|
ICT/ Informatiemanagement
|
Blz. 215
|
Informatieveiligheid
|
Blz. 216
|
Van data naar informatie
|
Blz. 217
|
Gegevensbescherming
|
Blz. 218
|
Onderzoek doelmatigheid en doeltreffendheid
|
Blz. 219
|
Intern controleplan
|
Blz. 220
|
Ontwikkelingen personeelsbeleid
|
Blz. 221
|
Personeelsbegroting
|
Blz. 222
|
Verbonden Partijen
|
Blz. 223
|
Inleiding
|
Blz. 224
|
Tabel verbonden partijen
|
Blz. 225
|
Grondbeleid
|
Blz. 226
|
Inleiding
|
Blz. 227
|
Beleid
|
Blz. 228
|
Prognoses
|
Blz. 229
|
Toelichting op projecten
|
Blz. 230
|
Reserve en risico's
|
Blz. 231
|
Bijlagen
|
Blz. 232
|
1. Overzicht investeringen 2022-2025
|
Blz. 233
|
Geplande investeringen
|
Blz. 234
|
2. Overzicht lopende investeringen 2021
|
Blz. 235
|
Stand van zaken lopende investeringen
|
Blz. 236
|
3. Reserves en voorzieningen
|
Blz. 237
|
Overzicht reserves en voorzieningen 2022
|
Blz. 238
|
Overzicht reserves en voorzieningen 2023-2025
|
Blz. 239
|
4. Taakvelden conform BBV
|
Blz. 240
|
Overzicht taakvelden lasten 2022-2025
|
Blz. 241
|
Overzicht taakvelden baten 2022-2025
|
Blz. 242
|
5. Incidentele baten en lasten
|
Blz. 243
|
Overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 244
|
6. Begrotingssubsidies
|
Blz. 245
|
Begrotingssubsidies volgens art. 4.23 lid 3 c (Awb)
|
Blz. 246
|
7. Verbonden partijen
|
Blz. 247
|
Kaderstellende informatie verbonden partijen
|
Blz. 248
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|