Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarverslag 2023
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Inleiding en leeswijzer
        1. Blz. 4 Inleiding
          1. Blz. 5 Ter inleiding op het Jaarverslag 2022
        2. Blz. 6 Leeswijzer
          1. Blz. 7 De inhoud van de tegels
      2. Blz. 8 Samenvatting
        1. Blz. 9 Bestuurlijke samenvatting van het jaarverslag
      3. Blz. 10 Programma 1 | Bouwen voor de samenleving
        1. Blz. 11 Beleidskaders
        2. Blz. 12 Leeswijzer doelstellingen en activiteiten
        3. Blz. 13 Doelstellingen
          1. Blz. 14 Doelstellingen Bouwen voor de samenleving
          2. Blz. 15 Doelstellingen Wonen
            1. Blz. 16 Aanjagen en faciliteren gebiedsontwikkelingen
            2. Blz. 17 Actualisatie beleid monumenten en cultuurhistorische panden
            3. Blz. 18 Beleid particuliere wooninitatieven
            4. Blz. 19 Faciliteren woningbouw Holwert-Zuid, Coevorden
            5. Blz. 20 Faciliteren woningbouwontwikkeling De Klencke, Oosterhesselen
            6. Blz. 21 Faciliteren woningbouwontwikkeling voorm. Aardappelmeelfabriek, Gramsbergerstraat in Coevorden
            7. Blz. 22 Flexwonen: vaststellen beleidskader, uitvoeren locatiescan en start met pilots
            8. Blz. 23 Herziening herstructureringsfonds
            9. Blz. 24 Kennisdeling en begeleiding particuliere wooninitiatieven
            10. Blz. 25 Ontwikkelen instrumentarium doelgroepenbeleid
            11. Blz. 26 Ontwikkeling woningbouwlocatie Ossehaar Face C, Coevorden
            12. Blz. 27 Ruimte voor Ruimte
            13. Blz. 28 Toevoegen van standplaatsen binnen of grenzend aan de huidige locaties en opstarten ontwikkelen nieuwe locatie
            14. Blz. 29 Uitwerken plannen voor Molenakkers II, Dalen
            15. Blz. 30 Vaststellen uitvoeringsagenda woonzorgvisie voor Coevorden
            16. Blz. 31 Verhoogde taakstelling huisvesting statushouders
            17. Blz. 32 Vitaliteitsscan naoorlogse wijken en buurten
            18. Blz. 33 Volkshuisvestingfonds
            19. Blz. 34 Woonzorgvisie
            20. Blz. 35 Zoeken locatie en start planvorming woningbouw Sleen
          3. Blz. 36 Doelstellingen Vergunningen, toezicht en handhaving
            1. Blz. 37 Aanpassing werkproces in het kader van de nieuwe Omgevingswet
            2. Blz. 38 Informatiegedreven (bij)sturing
            3. Blz. 39 VTH in control
          4. Blz. 40 Doelstellingen Vitale vakantieparken
            1. Blz. 41 Alternatieve woonmogelijkheden
            2. Blz. 42 Bestrijding ondermijning
            3. Blz. 43 Toeristische ondernemers activeren
            4. Blz. 44 Transformeren parken De Tip en Ermerzand
            5. Blz. 45 Uitbreiding handhaving vakantieparken
          5. Blz. 46 Doelstellingen Werken
            1. Blz. 47 Aanjagen en faciliteren locatie Ondernemershuis
            2. Blz. 48 Bedrijventerreinen Holwert-Midden
            3. Blz. 49 Herijking structuur samenwerking Europark
            4. Blz. 50 Internationaal MBO
            5. Blz. 51 Onderzoek locaties grote ruimtevragers
            6. Blz. 52 Toekomstbestendige agrarische sector
            7. Blz. 53 Toekomstbestendige recreatiesector
            8. Blz. 54 Versterking grensoverschrijdende samenwerking
          6. Blz. 55 Doelstellingen Programma Binnenstad
            1. Blz. 56 Herinrichting Markt, Haven en Citadelpunt
          7. Blz. 57 Doelstellingen Infrastructuur
            1. Blz. 58 Doorfietsroute Coevorden-Emmen-Borger
            2. Blz. 59 Visie Mobiliteit
          8. Blz. 60 Doelstellingen Fysieke leefomgeving/omgevingswet
            1. Blz. 61 Aanstellen van omgevingscoaches
            2. Blz. 62 Actualisatie legesverordening
            3. Blz. 63 Digitalisering omgevingsplein en verbetering bereikbaarheid
            4. Blz. 64 Omgevingsvergunningen binnen acht weken
            5. Blz. 65 Principeverzoek binnen zes weken
            6. Blz. 66 Vaststellen omgevingsvisie
        4. Blz. 67 Wat heeft het gekost
        5. Blz. 68 Toelichting op de belangrijkste verschillen
      4. Blz. 69 Programma 2 | Duurzaamheid
        1. Blz. 70 Beleidskaders
        2. Blz. 71 Leeswijzer doelstellingen en activiteiten
        3. Blz. 72 Doelstellingen
          1. Blz. 73 Doelstellingen Duurzaamheid
            1. Blz. 74 Actieplan Maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI) opstellen
            2. Blz. 75 Bewustwordingsstrategie
            3. Blz. 76 Energiearmoede bestrijden
            4. Blz. 77 Groene leefomgeving
            5. Blz. 78 Invulling geven aan de Duurzaamheidsvisie, het coalitieakkoord en Global Goals
            6. Blz. 79 Meerjarenonderplan gebouwen (D-MJOP)
            7. Blz. 80 Platform Duurzaam Coevorden
            8. Blz. 81 Regionale Adaptatie Strategie
            9. Blz. 82 Regionale doelen van hernieuwbare energie realiseren
            10. Blz. 83 Verduurzaming eigen vastgoed
            11. Blz. 84 Volkshuisvestingfonds
            12. Blz. 85 Voorlichting op primair en voortgezet onderwijs
            13. Blz. 86 Werkgroep ondernemers samenbrengen/faciliteren
          2. Blz. 87 Doelstellingen Afval
            1. Blz. 88 Beoordeling afvalbeleid
            2. Blz. 89 Formuleren nieuw afvalbeleid
            3. Blz. 90 Heroverweging oud papier inzamelsysteem
          3. Blz. 91 Doelstellingen Toekomstbestendig beheer openbare ruimte
            1. Blz. 92 Gewenst serviceniveau bepalen; locatietoets gemeentewerf en milieustraat
            2. Blz. 93 Meerjarenonderhoudsplan wegen
        4. Blz. 94 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 95 Toelichting op de belangrijkste verschillen
      5. Blz. 96 Programma 3 | Samen
        1. Blz. 97 Beleidskaders
        2. Blz. 98 Leeswijzer doelstellingen en activiteiten
        3. Blz. 99 Doelstellingen
          1. Blz. 100 Doelstellingen Vangnet / Normalisering
            1. Blz. 101 Behoefte-onderzoek inclusiesporten
            2. Blz. 102 Draagvlak voor Positieve gezondheid door informatie, advies & inspiratie
            3. Blz. 103 Realiseren vluchtelingenopvang
            4. Blz. 104 Vaststellen lokaal uitvoeringsplan convenant Dementievriendelijk Coevorden; aanpak 'Een tegen eenzaamheid' en vormgeven Mantelzorgondersteuning
            5. Blz. 105 Vergroten bewustwording middelengebruik bij ouders
            6. Blz. 106 Verwerken taakstelling binnen bestaande budgetten
            7. Blz. 107 Visieontwikkeling Huishoudelijke hulp en Schoonmaakvoorziening
          2. Blz. 108 Doelstellingen Bestaanszekerheid
            1. Blz. 109 Minimabeleid aanpassen
            2. Blz. 110 Onderzoek en uitvoering intensivering duale trajecten statushouders
            3. Blz. 111 Onderzoeken van passend aanbod: Re-integratie psychisch kwetsbaren, activering en gezondheidsbevordering
            4. Blz. 112 Opstellen visie Beschut Werk
            5. Blz. 113 Pilot vroegsignalering
            6. Blz. 114 Programma Kansrijk Opgroeien
            7. Blz. 115 Project Energiearmoede
            8. Blz. 116 Versterken en uitbreiden van het pakket schuldhulpverlening; plan van aanpak over het adviesrecht bij beschermingsbewind
          3. Blz. 117 Doelstellingen Verenigingsleven
            1. Blz. 118 Realiseren rookvrije sportparken
            2. Blz. 119 Uitvoeren Sport- en Preventieakkoord, waaronder stimuleren en vergroten sportdeelname
          4. Blz. 120 Doelstellingen Veiligheid en leefbaarheid
            1. Blz. 121 Integraal Veiligheids Plan (IVP) vaststellen
            2. Blz. 122 Kwaliteitsverbetering beleid en uitvoering, waaronder woonoverlast en Damoclesbeleid
            3. Blz. 123 Opstellen uitvoeringsplan ondermijning
            4. Blz. 124 Uitvoeringsplan Jeugd & Veiligheid
            5. Blz. 125 Voorbereiding implementatie ‘Geweld hoort nergens thuis’
          5. Blz. 126 Doelstellingen Kunst en cultuur
            1. Blz. 127 Besluitvorming op onderzoeken Stedelijk Museum Coevorden, Cultuurpodium Coevorden, Synagoge Coevorden
            2. Blz. 128 Doorontwikkeling inzet cultuurcoach
            3. Blz. 129 Vaststelling nieuwe kaders voor kunst en cultuur
            4. Blz. 130 Vernieuwing binnen- en buitenschools cultuuronderwijs
            5. Blz. 131 Visie op ondersteuning amateursector
          6. Blz. 132 Doelstellingen Jeugd en onderwijs
            1. Blz. 133 Groene schoolpleinrevolutie
            2. Blz. 134 Nadere besluitvorming De Nieuwe Veste
            3. Blz. 135 Onderwijsachterstandenbeleid 2023 -2026
            4. Blz. 136 Ontwikkelagenda jeugd-onderwijs opstellen met aandacht voor "van leerplicht naar leerrecht"
            5. Blz. 137 Opstellen preventiemenu doorgaande leerlijn groep 1-8 in lijn met Gezonde School
            6. Blz. 138 Opstellen uitvoeringsplan Jeugd, waaronder startbijeenkomst normaliseren en demedicaliseren
            7. Blz. 139 Samenwerking voorveld versterken
            8. Blz. 140 Uitvoeren en de ketenpartijen verbinden, samenwerking versterken
            9. Blz. 141 Uitvoeren en evalueren pilot ‘digitale inclusie’
            10. Blz. 142 Uitvoering Integraal HuisvestingsPlan
        4. Blz. 143 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 144 Toelichting op de belangrijkste verschillen
      6. Blz. 145 Programma 4 | Eigenheid dorpen en wijken
        1. Blz. 146 Beleidskaders
        2. Blz. 147 Leeswijzer doelstellingen en activiteiten
        3. Blz. 148 Doelstellingen
          1. Blz. 149 Doelstellingen Gebiedsgericht werken
            1. Blz. 150 Doorontwikkelen rol en positioneren gebiedsgericht werken
            2. Blz. 151 Doorontwikkeling stimuleringsfonds
            3. Blz. 152 Gebiedsvisie met dorp Schoonoord ontwikkelen
            4. Blz. 153 Opstellen langetermijnvisie sportaccommodaties
            5. Blz. 154 Resultaten haalbaarheidsonderzoek MFA Schoonoord presenteren en vervolgacties instellen
            6. Blz. 155 Stimuleren van dorps- en wijkvisies
        4. Blz. 156 Wat heeft het gekost
        5. Blz. 157 Toelichting op de belangrijkste verschillen
      7. Blz. 158 Programma 5 | Fundering voor de toekomst
        1. Blz. 159 Beleidskaders
        2. Blz. 160 Leeswijzer doelstellingen en activiteiten
        3. Blz. 161 Doelstellingen
          1. Blz. 162 Doelstellingen Financieel gezond
            1. Blz. 163 Middelen beschikbaar stellen op basis van vastgesteld beleid.
          2. Blz. 164 Doelstellingen Toekomstbestendige organisatie
            1. Blz. 165 Besturingsfilosofie en leiderschap sluiten op elkaar aan
            2. Blz. 166 Dienstverleningsprocessen verbeteren
            3. Blz. 167 Lancering nieuwe website
            4. Blz. 168 Onderscheidend vermogen duidelijk maken
            5. Blz. 169 Ontwikkelingsmogelijkheden voor personeel bieden
            6. Blz. 170 Organisatiebreed bewustwording informatieveiligheid borgen
            7. Blz. 171 Procesmanagement met KPI's en sturing inrichten
            8. Blz. 172 Uitvoeren crisisoefening en opstellen continuïteitsplan
            9. Blz. 173 Verbreden en verdiepen werkgeversmerk
            10. Blz. 174 Voorbereiding organisatie op datagedreven werken
          3. Blz. 175 Doelstellingen De raad in zijn kracht
        4. Blz. 176 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 177 Toelichting op de belangrijkste verschillen
      8. Blz. 178 Programma 6 | Financiën en dekkingsmiddelen
        1. Blz. 179 Beleidskaders
        2. Blz. 180 Leeswijzer doelstellingen en activiteiten
        3. Blz. 181 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 182 Toelichting op de belangrijkste verschillen
      9. Blz. 183 Financiën
        1. Blz. 184 Inleiding
        2. Blz. 185 Overlopende budgetten
          1. Blz. 186 Overlopende budgetten vanuit 2020
          2. Blz. 187 Overlopende budgetten vanuit 2022
          3. Blz. 188 Overlopende budgetten vanuit 2023
          4. Blz. 189 Overlopende budgetten Ambities/Ontwikkelingen Programmabegroting 2019
          5. Blz. 190 Overlopende budgetten Ambities/Ontwikkelingen Programmabegroting 2020
          6. Blz. 191 Overlopende budgetten Ambities/Ontwikkelingen Programmabegroting 2022
          7. Blz. 192 Overlopende budgetten Ambities/Ontwikkelingen Programmabegroting 2023
        3. Blz. 193 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 194 Ter Inleiding
        4. Blz. 195 Reserves en voorzieningen
          1. Blz. 196 Toevoegingen
          2. Blz. 197 Onttrekkingen
        5. Blz. 198 Overige toelichtingen
          1. Blz. 199 Vennootschapsbelasting
          2. Blz. 200 Stelpost onvoorzien
          3. Blz. 201 Overhead
          4. Blz. 202 Incidentele en structurele baten en lasten
          5. Blz. 203 Structureel saldo
      10. Blz. 204 Paragrafen
        1. Blz. 205 Inleiding
        2. Blz. 206 Lokale heffingen
          1. Blz. 207 Inleiding
          2. Blz. 208 Beleid
          3. Blz. 209 Kwijtschelding
          4. Blz. 210 Belastingopbrengsten en tarieven
          5. Blz. 211 Toelichtingen
        3. Blz. 212 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 213 Beleid
          2. Blz. 214 Risicoprofiel
          3. Blz. 215 Incidentele risico's
          4. Blz. 216 Europark
          5. Blz. 217 Grondexploitaties
          6. Blz. 218 Tabel incidentele risico's
          7. Blz. 219 Structurele risico's
          8. Blz. 220 Sociaal domein
          9. Blz. 221 EMCO-groep
          10. Blz. 222 Tabel structurele risico's
          11. Blz. 223 Overige ontwikkelingen met een mogelijk financieel risico
          12. Blz. 224 Weerstandscapaciteit
          13. Blz. 225 Ratio weerstandsvermogen
          14. Blz. 226 Financiële kengetallen
          15. Blz. 227 Continuïteit
        4. Blz. 228 Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 229 Inleiding
          2. Blz. 230 Gebouwen
          3. Blz. 231 Groen
          4. Blz. 232 Openbare verlichting
          5. Blz. 233 Oeververbindingen
          6. Blz. 234 Riolering
          7. Blz. 235 Wegen
        5. Blz. 236 Financiering
          1. Blz. 237 Inleiding
          2. Blz. 238 Saldobeheer en intern liquiditeitsbeheer
          3. Blz. 239 Financieringsrisico's en rentebeheer
          4. Blz. 240 Financieringsbehoefte
          5. Blz. 241 Schatkistbankieren
          6. Blz. 242 Renteresultaat
          7. Blz. 243 EMU-saldo
          8. Blz. 244 Ontwikkeling van de financieringspositie
          9. Blz. 245 Herkomst en besteding middelen
        6. Blz. 246 Openbaarheidsparagraaf
          1. Blz. 247 Wet open overheid (Woo)
        7. Blz. 248 Bedrijfsvoering
          1. Blz. 249 Inleiding
          2. Blz. 250 ICT/ Informatiemanagement
          3. Blz. 251 Informatieveiligheid
          4. Blz. 252 Van data naar informatie
          5. Blz. 253 Gegevensbescherming
          6. Blz. 254 Onderzoek doelmatigheid en doeltreffendheid
          7. Blz. 255 Rapportage juridische procedures
          8. Blz. 256 Het voorkomen van fraude en onregelmatigheden
          9. Blz. 257 Rechtmatigheidsverantwoording
          10. Blz. 258 Onzekerheid Leerlingenvervoer
          11. Blz. 259 Ontwikkelingen personeelsbeleid
          12. Blz. 260 Personeelsbegroting
        8. Blz. 261 Verbonden Partijen
          1. Blz. 262 Inleiding
          2. Blz. 263 Tabel verbonden partijen
        9. Blz. 264 Grondbeleid
          1. Blz. 265 Inleiding
          2. Blz. 266 Beleid
          3. Blz. 267 Prognoses
          4. Blz. 268 Toelichting op projecten
          5. Blz. 269 Reserve en risico's
      11. Blz. 270 Jaarrekening 2023
        1. Blz. 271 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 272 Toelichting grondslagen
        2. Blz. 273 Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 274 Overzicht van baten en lasten
          2. Blz. 275 Gerealiseerde baten en lasten per programma
          3. Blz. 276 Toelichting op de grootste financiële afwijkingen
          4. Blz. 277 Programma 1: Bouwen voor de samenleving
          5. Blz. 278 Programma 2: Duurzaamheid
          6. Blz. 279 Programma 3: Samen
          7. Blz. 280 Programma 4: Eigenheid dorpen en wijken
          8. Blz. 281 Programma 5: Fundering voor de toekomst
          9. Blz. 282 Programma 6: Financiering en dekkingsmiddelen
          10. Blz. 283 Gebeurtenissen na balansdatum
        3. Blz. 284 Overzicht incidentele baten en lasten
          1. Blz. 285 Overzicht van incidentele baten en lasten in 2022
        4. Blz. 286 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 287 Structurele reservemutaties
        5. Blz. 288 WNT-verantwoording 2023 Gemeente Coevorden
          1. Blz. 289 Wet Normering Topinkomens
        6. Blz. 290 Balans per 31 december 2023
          1. Blz. 291 Balans
        7. Blz. 292 Toelichting op de balans
          1. Blz. 293 Activa
          2. Blz. 294 Vaste activa
          3. Blz. 295 Financiële vaste activa
          4. Blz. 296 Vlottende activa
          5. Blz. 297 Uitzettingen korter dan één jaar
          6. Blz. 298 Overlopende activa
          7. Blz. 299 Liquide middelen
          8. Blz. 300 Passiva
          9. Blz. 301 Vaste financieringsmiddelen
          10. Blz. 302 Langlopende schulden
          11. Blz. 303 Vlottende passiva
          12. Blz. 304 Waarborgen en garanties
          13. Blz. 305 Niet uit de balans blijkende financiële verplichtingen
        8. Blz. 306 Single Information Single Audit (SiSa)
          1. Blz. 307 Verantwoording Single Information Single Audit (SiSa)
        9. Blz. 308 Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          1. Blz. 309 Lasten
          2. Blz. 310 Baten
        10. Blz. 311 Rechtmatigheidsverantwoording
          1. Blz. 312 Rechtmatigheidsverantwoording door college
      12. Blz. 313 Controleverklaring
        1. Blz. 314 Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
      13. Blz. 315 Bijlagen
        1. Blz. 316 1. Staat van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 317 Staat van reserves en voorzieningen
        2. Blz. 318 2. Staat van opgenomen langlopende geldleningen
          1. Blz. 319 Tabel langlopende geldleningen
        3. Blz. 320 3. Staat van gewaarborgde geldleningen
          1. Blz. 321 Tabel gewaarborgde geldleningen
        4. Blz. 322 4. Overzicht investeringskredieten
          1. Blz. 323 Tabel investeringskredieten 2023
        5. Blz. 324 5. Overzicht begrotingswijzigingen
          1. Blz. 325 Tabel begrotingswijzigingen
        6. Blz. 326 6. Verantwoording interbestuurlijk toezicht
          1. Blz. 327 ibt
        7. Blz. 328 7. Indicatoren 'Waar Staat Je Gemeente" per voorjaar 2024
          1. Blz. 329 tabel
        8. Blz. 330 8. Overzicht Verbonden Partijen
          1. Blz. 331 Tabel verbonden partijen
    2. Activiteiten
    3. Overzicht
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap