Dienstverleningsprocessen verbeteren
In 2023 gaan we verder met de doorontwikkeling van het KCC en Burgerzaken en de algehele dienstverlening. Om feedback te krijgen op het functioneren van de gemeentelijke organisatie gaan we vanaf Q1 met een klanttevredenheidsonderzoek werken.
Portefeuillehouder
- Renze Bergsma
Kwaliteit
Toelichting
De doorontwikkeling van onze dienstverlening pakken we stap voor stap op. De focus ligt op dit moment nog op de teams, formatie, kennis en competenties, de samenwerking tussen front en backoffice en het in beeld brengen van onze processen.
We zijn nog niet gestart met het klanttevredenheidsonderzoek. Dit heeft als reden dat binnen de organisatie eerst prioriteit wordt gegeven aan de verdere uitwerking van TBO en de herijking van de visie op dienstverlening. Na het nemen van deze stappen kunnen we straks gericht klanttevredenheidsonderzoek doen op basis van heldere uitgangspunten (klantwaarden) van onze dienstverlening. Vooruitlopend hierop nemen we in het benchmark onderzoek 2023 al wel een aantal vragen mee die ons meer inzicht geven in de beleving van onze dienstverlening. Dit is input voor de visie en het klantonderzoek straks.