Digitalisering omgevingsplein en verbetering bereikbaarheid
Onder de Omgevingswet krijgt de initiatiefnemer meer verantwoordelijkheid voor het aanleveren van een goede aanvraag en het realiseren van zijn eigen plan. Daarvoor is het nodig dat al onze informatie die nodig is om tot een goede aanvraag te komen, centraal beschikbaar wordt gesteld op onze website. Daarvoor richten wij een digitaal Omgevingsplein in. Daarnaast starten we in 2023 met een pilot voor de inrichting van een domein gericht Klant Contact Centrum. Het doel is dat we onze telefonische dienstverlening verbeteren. In het eerste kwartaal 2023 is het projectplan klaar. Start pilot in het tweede kwartaal of mogelijk eerder.
Portefeuillehouder
- Erik Holties
Kwaliteit
Toelichting
Het Omgevingsplein is inmiddels volledig ingericht. Daarmee is alle informatie voor een inwoner die wil bouwen te vinden op een digitale omgeving op www.coevorden.nl/omgevingsplein. Ook het "domeingerichte KCC" is volledig ingericht. De formatie is uitgebreid en onze bereikbaarheid en dienstverlening is hiermee structureel verhoogd.