Bewustwordingsstrategie
Het programma Duurzaamheid is in 2022 gestart om uitvoering te geven aan de duurzaamheidsvisie. Een belangrijk onderdeel is het vergroten van bewust gedrag, een belangrijk onderdeel om alle stakeholders in beweging te zetten. Samen met een strategieburo, het programmateam en een delegatie van platform Duurzaam Coevorden is de strategie vormgegeven. De strategie wordt voor meerdere jaren ingezet en zal tussentijds worden geëvalueerd. We gaan digitaal en fysiek de gemeenschap informeren, via foto's, filmpjes en querilla marketing. In 2023 gaan we starten met de eerste fase wist je dat (inleiding en bewustwording) die wordt toegespitst op de verschillende pijlers uit het programma. Fase 2 is het bieden van extra contact (wat levert het op/waarom zou je mee doen).
Portefeuillehouder
- Jeroen Huizing
Kwaliteit
Toelichting
De campagne is ontwikkeld en ingezet op verschillende onderwerpen bijvoorbeeld:
- Voor de campagne met betrekking tot Energiearmoede "Zunig is zo gedaan"
- Voor de campagne over zwerfafval "Zunig met de natuur is zo gedaan"
Geld
Toelichting
Tijd
Toelichting
De ontwikkeling van de strategie en het uitvoeringsplan heeft langer geduurd dan was gepland. Dit is met name veroorzaakt door onvoldoende personele inzet.