Coevorden verbindt, dat is onze bestuursstijl en ook de manier waarop wij als organisatie willen werken. De maatschappelijke opgaven waar wij voor staan zijn verschillend en vragen dus ook een verschillende rollen van ons. De ene keer nemen wij het initiatief een andere keer is dat de samenleving, zijn dat onze ondernemers of is dat een maatschappelijke partner. Het is belangrijk dat wij in een vroeg stadium onze rol kenbaar maken zodat wij samen aan de slag kunnen. Wij vinden het namelijk belangrijk om een betrouwbare samenwerkingspartner te zijn en samen te werken aan kansrijke initiatieven die een positief effect hebben op onze lokale samenleving.
In verbinding staan wij niet alleen als wij in gesprek zijn met belanghebbenden. Wij hebben diverse kanalen voor onze inwoners en ondernemers om in contact te komen met ons. Simpele online formulieren en online interactie maken onze dienstverlening sneller en gemakkelijker voor veel inwoners. Wij willen dat de vraag van de inwoner centraal staat, passend bij de vraag stemmen wij onze dienstverlening af. Zaken die gemakkelijk, simpel en snel kunnen moeten ook op die manier verlopen. Voor meer ingewikkelder vragen is persoonlijk contact vaak heel waardevol, daar willen wij de ruimte voor behouden. Werken aan dienstverlening is een continu proces; elk contact is een kans om de dienstverlening en het vertrouwen van inwoners te versterken. Elke medewerker voelt zich verantwoordelijk voor het bieden van persoonlijke, gemakkelijke en betrouwbare dienstverlening. Deze dienstverlening moet toekomstgericht zijn en sluit aan op de uitgangspunten van Coevorden Verbindt.