In de inmiddels vastgestelde fietsnota is veel aandacht voor fietspaden met toeristische waarde. Het ligt bijvoorbeeld in de planning om een aantal fietspaden, waaronder de route Aalden - Landal Aelderholt - Gelpenberg en een fietspad langs de Geeserstroom, te realiseren cq te verbeteren.  Het wandelknooppuntennetwerk, dat in samenwerking met het Recreatieschap Drenthe gerealiseerd wordt, zal in 2021 afgerond worden. Fase 1 zal in het najaar van 2020 geopend worden, fase 2 in 2021. Wanneer dit project is afgerond ligt in elke toeristisch aantrekkelijke regio in de gemeente een prachtig wandelknoopuntennetwerk, inclusief routeborden en routekaarten.

S. Stegen

Vanuit de fietsnota 'Ruimte voor de fietser' is veel aandacht voor fietspaden met recreatieve waarde. We zijn in 2021 gestart met de voorbereidingen om fietspaden op de routes Aalden - Landal Aelderholt (Gelpenberg), in het gebied van de Geeserstroom en langs de Schapendijk te realiseren. Voor het verbeteren van recreatieve asfalt- (naar beton) fietspaden hebben we subsidie toegekend gekregen. Fase 1 van het wandelknooppuntennetwerk is in 2021 afgerond. De afronding van de laatste fase, fase 2, wordt verwacht in de eerste helft van 2022.

De oplevering van het wandelknooppuntennetwerk zal wat later plaatsvinden dan oorspronkelijk gepland. Reden hiervoor is dat het verkrijgen van toestemming van grondeigenaren meer tijd en moeite kost dan verwacht.