In 2022 zullen we middels de NPO (Nationaal Programma Onderwijs)-middelen, die beschikbaar gesteld zijn aan de gemeente om onderwijsvertragingen in te halen, die kinderen opliepen tijdens de coronapandemie, maatregelen nemen in samenwerking met scholen, kinderdagopvang, buitenschoolse opvang, (jeugdgezondheids)zorg, bibliotheken en andere lokale partijen. Hiervoor zal er overleg zijn met schoolbesturen en kinderopvangorganisatie(s).

J. Huizing

Eind 2022 is het uitvoeringsplannen akkoord bevonden en zijn er een aantal acties uitgevoerd en zal de komende maanden nog meer gaan gebeuren. Daarnaast hebben we een bedrag binnen het NPO budget beschikbaar gesteld zodat ook ouders en kinderen met ideeën kunnen komen die bijdragen aan de doelen van het NPO. Ook wordt meer ingestoken op het versterken van de samenwerkingen in de wijken.

De oorspronkelijke planning was om voor de zomervakantie de uitvoeringsplannen gereed te hebben. Vanwege het benodigde overleg met de partners is dit gelukt voor het einde van 2022.