Omschrijving activiteit

Wij blijven werken aan onze dienstverlening richting ondernemers. We zorgen dat het relatiemanagement op orde is en voorzien ondernemers zo snel en goed mogelijk van antwoord. We maken hierbij gebruik van de resultaten van de ondernemerspeiling 2020 en feedback die we horen in gesprekken met ondernemers. In 2022 wordt het voor ondernemers digitaal gemakkelijker en aantrekkelijker om met ons in contact te komen. We zetten actief in op onze social media kanalen en werken aan een CRM systeem om onze ondernemers goed te kunnen bereiken.

Portefeuillehouder

S. Stegen

Kwaliteit

G

Toelichting

Ondernemersdienstverlening is een doorlopend proces. De klant (ondernemer) centraal zetten in de complexe omgeving waarin wij opereren is een uitdaging. Naast eenvoudige en toegankelijke processen is in veel gevallen het managen van de verwachting naar alle betrokkenen de sleutel tot succes.  In individuele contacten, in bijeenkomsten die we bezoeken en uit reacties die we op een andere wijze ontvangen merken we dat we stappen maken,  maar ook dat er ontwikkelpunten zijn waar aandacht voor nodig is.

We hebben de afgelopen periode gebruikt voor het uitbreiden van de digitale dienstverlening door het inzetten van de  app Chainels. Deze app gebruiken we om ondernemers te informeren over relevante ontwikkelingen. Ondernemers kunnen hier zelf ook berichten op plaatsen. Toreco, Ondernemend Coevorden en Centrummanagement maken ook gebruik van deze app, we kijken naar verdere uitbreidingsmogelijkheden. Op dit moment zijn er zo'n 500 ondernemers aangesloten op deze app.

Geld

G

Toelichting

Tijd

O

Toelichting

Ondernemersdienstverlening is een continue proces en daar zetten we ook volop op in. We hebben inmiddels een CRM-systeem (klantvolgsysteem) aangeschaft waarin we de contacten vastleggen. Dit systeem staat in verbinding met de Kamer van Koophandel, op die wijze krijgen we ook meer zicht op komende en vertrekkende bedrijven. Hier liggen weer mogelijkheden voor gericht contact. Dienstverlening is mensenwerk, vandaar dat we er bij vragen/cases zo veel mogelijk "op uit trekken". Persoonlijk contact wordt gewaardeerd en helpt bij het oplossen van vraagstukken.