Activiteit Halfjaarrapportage 2023 |
Belangrijkste doelstelling |
Daarnaast doelstelling |
|
|
|
Programma 1. Bouwen voor de samenleving |
|
|
|
|
|
Wonen |
|
|
|
|
|
Aanjagen en faciliteren gebiedsontwikkelingen |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Flexwonen: vaststellen beleidskader, uitvoeren locatiescan en start met pilots |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Woonzorgvisie |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 10, 17 |
|
|
|
Ontwikkelen instrumentarium doelgroepenbeleid |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Ruimte voor Ruimte |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 13, 14, 15, 17 |
|
|
|
Actualisatie beleid monumenten en cultuurhistorische panden |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
9 |
|
|
|
Volkshuisvestingfonds |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Vaststellen uitvoeringsagenda woonzorgvisie voor Coevorden |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 10, 17 |
|
|
|
Herziening herstructureringsfonds |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
|
|
|
|
Vitaliteitsscan naoorlogse wijken en buurten |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Toevoegen van standplaatsen binnen of grenzend aan de huidige locaties en opstarten ontwikkelen nieuwe locatie |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Zoeken locatie en start planvorming woningbouw Sleen |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Faciliteren woningbouw Holwert-Zuid, Coevorden |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Uitwerken plannen voor Molenakkers II, Dalen |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Faciliteren woningbouwontwikkeling voorm. Aardappelmeelfabriek, Gramsbergerstraat in Coevorden |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Kennisdeling en begeleiding particuliere wooninitiatieven |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Beleid actualiseren voor particuliere wooninitiatieven |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Verhoogde taakstelling huisvesting statushouders |
3 Goede gezondheid en welzijn |
1, 2, 10, 11, 16, 17 |
|
|
|
Vergunningen, toezicht en handhaving |
|
|
|
|
|
Aanpassing werkproces in het kader van de nieuwe Omgevingswet |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
3, 9, 11, 14, 15 |
|
|
|
VTH in control |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
11 |
|
|
|
Informatiegedreven (bij)sturing |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
11 |
|
|
|
Vitale vakantieparken |
|
|
|
|
|
Uitbreiding handhaving vakantieparken |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 8, 10, 16 |
|
|
|
Bestrijding ondermijning |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 10, 16 |
|
|
|
Toeristische ondernemers activeren |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 8, 10, 16 |
|
|
|
Transformeren parken De Tip en Ermerstrand |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 8, 10, 16 |
|
|
|
Alternatieve woonmogelijkheden |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 10, 16 |
|
|
|
Werken |
|
|
|
|
|
Onderzoek locaties grote ruimtevragers |
9 Industrie, innovatie en infrastructuur |
8, 11, 17 |
|
|
|
Herijking structuur samenwerking Europark |
17 Partnerschap om doelstellingen te bereiken |
8, 9, 11 |
|
|
|
Aanjagen en faciliteren locatie Ondernemershuis |
8 Eerlijk werk en economische groei |
9, 17 |
|
|
|
Internationaal MBO |
4 Kwaliteitsonderwijs |
3, 8, 9, 10, 17 |
|
|
|
Bedrijventerreinen Holwert-Midden |
8 Eerlijk werk en economische groei |
4, 9, 11, 16, 17 |
|
|
|
Versterking grensoverschrijdende samenwerking |
17 Partnerschap om doelstellingen te bereiken |
3, 8, 11 |
|
|
|
Toekomstbestendige agrarische sector |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 7, 8, 9, 12, 13, 16, 17 |
|
|
|
Toekomstbestendige recreatiesector |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 7, 8, 9, 12, 13, 16, 17 |
|
|
|
Programma Binnenstad |
|
|
|
|
|
Herinrichting Markt, Haven en Citadelpunt |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 6, 13, 14, 15, 17 |
|
|
|
Infrastructuur |
|
|
|
|
|
Visie mobiliteit |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Doorfietsroute Coevorden-Emmen-Borger |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 17 |
|
|
|
Fysieke leefomgeving/omgevingswet |
|
|
|
|
|
Vaststellen omgevingsvisie |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 14, 15, 16, 17 |
|
|
|
Digitalisering omgevingsplein en verbetering bereikbaarheid |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 14, 15, 16, 17 |
|
|
|
Aanstellen van omgevingscoaches |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 14, 15, 16, 17 |
|
|
|
Omgevingsvergunningen binnen acht weken |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 14, 15, 16, 17 |
|
|
|
Principeverzoeken binnen zes weken |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 14, 15, 16, 17 |
|
|
|
Actualiseren legesverordening |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 14, 15, 16, 17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma 2. Duurzaamheid |
|
|
|
|
|
Duurzaamheid |
|
|
|
|
|
Bewustwordingsstrategie |
13 Klimaatactie |
1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17 |
|
|
|
Voorlichting op primair en voorgezet onderwijs |
13 Klimaatactie |
4, 17 |
|
|
|
Platform Duurzaam Coevorden |
17 Partnerschap om doelstellingen te bereiken |
13 |
|
|
|
Regionale doelen van hernieuwbare energie realiseren |
13 Klimaatactie |
7, 9, 11, 12, 17 |
|
|
|
Regionale Adaptatie Strategie |
13 Klimaatactie |
7, 9, 11, 12, 17 |
|
|
|
Invulling geven aan de Duurzaamheidsvisie, het coalitieakkoord en Global Goals |
13 Klimaatactie |
1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17 |
|
|
|
Groene leefomgeving |
13 Klimaatactie |
3, 11, 14, 15 |
|
|
|
Werkgroep ondernemers samenbrengen/faciliteren |
13 Klimaatactie |
8, 9, 12, 17 |
|
|
|
Actieplan Maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI) opstellen |
12 Verantwoorde consumptie en productie |
3, 8, 9, 11, 17 |
|
|
|
Energiearmoede bestrijden |
1 Geen armoede |
2, 3, 7, 10, 11, 12, 13, 17 |
|
|
|
Verduurzaming eigen vastgoed |
7 Betaalbare en duurzame energie |
12, 13, 16 |
|
|
|
Meerjarenonderplan gebouwen (D-MJOP) |
7 Betaalbare en duurzame energie |
12, 13, 16 |
|
|
|
Afval |
|
|
|
|
|
Beoordeling afvalbeleid |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 6, 7, 9, 12, 13, 14, 15, 17 |
|
|
|
Formuleren nieuw afvalbeleid |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 6, 7, 9, 12, 13, 14, 15, 17 |
|
|
|
Heroverweging oud papier inzamelsysteem |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 6, 7, 9, 12, 13, 14, 15, 17 |
|
|
|
Toekomstbestendig beheer openbare ruimte |
|
|
|
|
|
Gewenst serviceniveau bepalen; locatietoets gemeentewerf en milieustraat |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
11, 13 |
|
|
|
Meerjarenonderhoudsplan wegen |
9 Industrie, innovatie en infrastructuur |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma 3. Samen |
|
|
|
|
|
Vangnet / Normalisering |
|
|
|
|
|
Vergroten bewustwording middelengebruik bij ouders |
3 Goede gezondheid en welzijn |
4, 11, 17 |
|
|
|
Behoefte onderzoek inclusie-sporten |
3 Goede gezondheid en welzijn |
4, 5, 11, 17 |
|
|
|
Realiseren vluchtelingenopvang |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
3, 11, 17 |
|
|
|
Visieontwikkeling Huishoudelijke hulp en Schoonmaakvoorziening |
3 Goede gezondheid en welzijn |
11, 16 |
|
|
|
Vaststellen lokaal uitvoeringsplan convenant Dementievriendelijk Coevorden; aanpak 'Een tegen eenzaamheid' en vormgeven Mantelzorgondersteuning |
3 Goede gezondheid en welzijn |
9, 10, 11, 17 |
|
|
|
Draagvlak voor Positieve gezondheid door informatie, advies & inspiratie |
3 Goede gezondheid en welzijn |
17 |
|
|
|
Verwerken taakstelling binnen bestaande budgetten |
3 Goede gezondheid en welzijn |
11, 16 |
|
|
|
Bestaanszekerheid |
|
|
|
|
|
Minimabeleid aanpassen |
1 Geen armoede |
2, 3, 10 |
|
|
|
Pilot vroegsignalering |
1 Geen armoede |
2, 3, 10, 16, 17 |
|
|
|
Versterken en uitbreiden van het pakket schuldhulpverlening; plan van aanpak over het adviesrecht bij beschermingsbewind |
1 Geen armoede |
2, 3, 10, 16, 17 |
|
|
|
Project Energiearmoede |
1 Geen armoede |
2, 3, 7, 10, 11, 12, 13, 17 |
|
|
|
Onderzoek en uitvoering intensivering duale trajecten statushouders |
3 Goede gezondheid en welzijn |
1, 2, 8, 10, 11, 17 |
|
|
|
Onderzoeken van passend aanbod: Re-integratie psychisch kwetsbaren, activering en gezondheidsbevordering |
3 Goede gezondheid en welzijn |
10, 17 |
|
|
|
Opstellen visie Beschut Werk |
3 Goede gezondheid en welzijn |
8, 10, 12, 17 |
|
|
|
Programma Kansrijk Opgroeien |
1 Geen armoede |
2, 3, 4, 8, 10, 11, 17 |
|
|
|
Verenigingsleven |
|
|
|
|
|
Uitvoeren Sport- en Preventieakkoord, waaronder stimuleren en vergroten sportdeelname |
3 Goede gezondheid en welzijn |
5, 10, 11, 12, 17 |
|
|
|
Realiseren rookvrije sportparken |
3 Goede gezondheid en welzijn |
11, 12, 17 |
|
|
|
Veiligheid en leefbaarheid |
|
|
|
|
|
Integraal Veiligheids Plan (IVP) vaststellen |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
3, 5, 8, 9, 11, 12, 13, 17 |
|
|
|
Uitvoeringsplan Jeugd & Veiligheid |
3 Goede gezondheid en welzijn |
4, 5, 10, 11, 16, 17 |
|
|
|
Opstellen uitvoeringsplan ondermijning |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
3, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 17 |
|
|
|
Voorbereiding implementatie ‘Geweld hoort nergens thuis’ |
3 Goede gezondheid en welzijn |
10, 11, 16 |
|
|
|
Kwaliteitsverbetering beleid en uitvoering, waaronder woonoverlast en Damoclesbeleid |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
3, 8, 9, 11, 12, 17 |
|
|
|
Kunst en cultuur |
|
|
|
|
|
Vaststelling nieuwe kaders voor kunst en cultuur |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 17 |
|
|
|
Besluitvorming op onderzoeken Stedelijk Museum Coevorden, Cultuurpodium Coevorden, Synagoge Coevorden |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 17 |
|
|
|
Visie op ondersteuning amateursector |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 17 |
|
|
|
Vernieuwing binnen- en buitenschools cultuuronderwijs |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 4, 17 |
|
|
|
Doorontwikkeling inzet cultuurcoach |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 10, 17 |
|
|
|
Jeugd en onderwijs |
|
|
|
|
|
Opstellen uitvoeringsplan Jeugd, waaronder startbijeenkomst normaliseren en demedicaliseren |
3 Goede gezondheid en welzijn |
1, 2, 4, 5, 8, 10, 11, 17 |
|
|
|
Opstellen preventiemenu doorgaande leerlijn groep 1-8 in lijn met Gezonde School |
4 Kwaliteitsonderwijs |
1, 2, 3, 10 |
|
|
|
Uitvoeren en evalueren pilot ‘digitale inclusie’ |
10 Ongelijkheid verminderen |
1, 2, 3, 4, 8, 17 |
|
|
|
Uitvoeren en de ketenpartijen verbinden, samenwerking versterken |
3 Goede gezondheid en welzijn |
1, 2, 4, 5, 8, 10, 11, 17 |
|
|
|
Ontwikkelagenda jeugd-onderwijs opstellen met aandacht voor "van leerplicht naar leerrecht" |
4 Kwaliteitsonderwijs |
1, 2, 3, 10 |
|
|
|
Samenwerking voorveld versterken |
3 Goede gezondheid en welzijn |
1, 2, 4, 5, 8, 10, 11, 17 |
|
|
|
Groene schoolpleinrevolutie |
13 Klimaatactie |
4, 11, 17 |
|
|
|
Onderwijsachterstandenbeleid 2023 -2026 |
4 Kwaliteitsonderwijs |
1, 2, 3, 10 |
|
|
|
Nadere besluitvorming De Nieuwe Veste |
4 Kwaliteitsonderwijs |
9, 11 |
|
|
|
Uitvoering Integraal HuisvestingsPlan |
4 Kwaliteitsonderwijs |
9, 11, 17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma 4. Eigenheid dorpen en wijken |
|
|
|
|
|
Gebiedsgericht werken |
|
|
|
|
|
Doorontwikkelen rol en positioneren gebiedsgericht werken |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
16, 17 |
|
|
|
Gebiedsvisie met dorp Schoonoord ontwikkelen |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9, 16, 17 |
|
|
|
Resultaten haalbaarheidsonderzoek MFA Schoonoord presenteren en vervolgacties instellen |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9 |
|
|
|
Opstellen langetermijnvisie sportaccommodaties |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 9 |
|
|
|
Stimuleren van dorps- en wijkvisies |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
3, 17 |
|
|
|
Doorontwikkeling stimuleringsfonds |
11 Duurzame steden en gemeenschappen |
16, 17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma 5. Fundering voor de toekomst |
|
|
|
|
|
Financieel gezond |
|
|
|
|
|
Middelen beschikbaar stellen op basis van vastgesteld beleid. |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Toekomstbestendige organisatie |
|
|
|
|
|
Uitvoeren crisisoefening en opstellen continuïteitsplan |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Voorbereiding organisatie op datagedreven werken |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Organisatiebreed bewustwording informatieveiligheid borgen |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Dienstverleningsprocessen verbeteren |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Lancering nieuwe website |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
8, 10 |
|
|
|
Besturingsfilosofie en leiderschap sluiten op elkaar aan |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Onderscheidend vermogen duidelijk maken |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Verbreden en verdiepen werkgeversmerk |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Ontwikkelingsmogelijkheden voor personeel bieden |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|
Procesmanagement met KPI's en sturing inrichten |
16 Vrede, Justitie en sterke publieke diensten |
|
|
|
|